Hejhej....

Publicerad 2011-10-21 16:43:40 i Allmänt,

engelsson hamnade visst i en bloggtorka..  Helt plötsligt hade jag intet alls o blogga om kändes det som..  Det har inte hänt några tråkigheter o jag mår bra..bara helt tom på bokstäver..fanns inga o skriva ner..
.
.
Kan det vara hösten..ja troligtvis..engelsson boar gärna in sig lite när kylan knäpper  fart..  Varma sprakande brasor o tända ljus, yllesockar o varma fleecefiltar ..det e ting som betyder mycket för mysfaktorn nu på hösten.. Gärna nån ny tesort eller nåt gott smaksatt kaffe.. O en trave med nya olästa böcker..ja sen kan det faktiskt få braka loss med regn o rusk utan att det bekommer engelsson nåt nämnvärt..
.
Men ännu e det finväder..hösten sprakar på där utanför fönstret.. Björkarna har nu helt ändrat färg..det fladdrar till av djupaste gult när vinden rör runt i grenverket..  Solen har lyst o gassat över oss idag..blandat med en o annan snabb regnskur..men mest soligt o fint har vi haft..
I trädgården blommar det faktiskt fortfarande,,den här lilla skönheten fångade jag på bild idag..
.
.
Sambon o jag for på loppis för första gången på flera veckor..
Vi åkte till en grannby där de har ett par riktigt bra loppisar.. engelsson e på jakt efter en liten kökssoffa till matplatsen..  Jag har en inre bild av hur jag vill ha vårt matrum.. Jag vill ha vita möbler o ljusa tapeter..o sen glada färger som lyser upp..
.
Det var fint väder när vi for men himlen mörknade efter hand o när vi pausade halvvägs vid en sjö så hade det blivit riktigt dramatiska molnformationer
En vacker sjö..  Ivösjön heter den och e faktiskt Skånes största sjö..området runt sjön e det mest fossilrika i världen o här har hittat dinosaurieskelett..
En ensam svan..finns det något ensammare än en singelsvan..
Vi körde vidare o när vi var framme vid loppisbyn så hade himlen ljusnat igen.. Vi tittade in på två loppisar o gjorde några små fynd..
,
Det var skönt att komma hem o fixa mat o sitta med hela familjen o äta.. Vi hade grillad fläskkarre o potatiskroketter med tsatziki o en sallad..   Efter maten gick jag o Isabelle vår kvällsrunda..  Isabelle har en fantastisk förmåga o få fart på sin mamma..hon borde ta jobb som personlig tränare..hon har defenitivt fallenhet för att få rotation på soffpotatisar..
Men nu har engelsson sjunkit ihop i soffhörnet..o det kan jag väl behöva..dagen har varit lång..väldigt lång..


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-10-21 21:05:12

Skönt att du mår bra. Ibland har man inte ord. Då gör det inget att bloggen får vänta någon dag, eller så. Kram

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-10-21 23:02:49

Skönt att höra att allt är bra med dig, vännen. Bloggtorka kan väl hända den bästa av oss, men lite fundersam blev jag allt. ;)



Här har inte björkarna så värst mycket löv kvar, de mesta har blåst iväg och även när solen kikar fram så är det ruggigt och kallt.



Mina fingrar har börjat säga ifrån på skarpen, men det vill jag helst inte bry mig om, vilket är lite svårt när värken blir ihållande. :( Tja, det gör nog ont mest här och där på mig nu också, men jag ska inte klaga, jag klarade mig ju hyfsat länge...



Ha det så gott i stugvärmens mys. Kramisar!

Postat av: strömma

Publicerad 2011-10-22 19:29:38

Vackra bilder hos dig som alltid.

Bloggen får ju aldrig kännas som ett ok och man skriver när man får tid och lust ler.

Härligt att se hur du boar om dig vid tänd brasa. Man ska ta alla tillfällen till det man mår gott av.



kram

strömma

Postat av: Janne

Publicerad 2011-10-24 09:06:45

Hej! Jag ser att Engelsson lagt opp trevliga bilder på bloggen igen. Det var fina bilder Engelsson. ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej