engelsson har en ond dag...

Publicerad 2011-09-01 08:42:27 i Allmänt,

hemskevärken från helvetet e på hemmabesök.. O så här e det..har man en värkproblematik så ska man inte för ett ögonblick tro att man e något.. Får då blir man genast nerbankad ända ner till fotknölarna i verkligheten igen..  engelsson bli vid dina sinnens fulla bruk..tro inte att du kan ränna i skogen som en vanlig människa..förmanar värken..  Men nu e det så med engelsson att hon e en obstinat jävel..hon VILL göra saker..speciellt saker man mår bra av..o skogsturerna ger mig så mycket..samvaron med sambon fotograferandet o svampplockningen..den friska luften o ron i själ o hjärta..så jag VILL jag vill jag vill
Men idag hjälper det inte vad engelsson villl..värken vill annat..o det e bara o foga sig..
Så denna dagen kommer att bli lugn o stillsam..fast inombords vill engelsson inte alls vara stillsam..när jag tänker på alla dessa trattisar som väntar på o plockas så blir jag helt sjuk i själen av längtan ut...
Men men..jag får väl gå o pyssla om de jag redan plockat..de behöver en ömsint hand som vänder dem då o då så de torkar bättre.. O när jag tänker på en rad med glasburkar fyllda av torkade trattisar så känner jag leendet skutta till i mungipan...
Nu vill engelssons lekamen inte sitta här mer..ha det bäst..vi hörs snart igen..kram


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-09-01 14:01:27

Nej. här blir det minsann varken jobb eller skogsturer heller. Ryggen brakat som den gör med jämna mellanrum, suck. Krokig och sned som en gammal gumma.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-01 14:32:52

inget vidare med verk skickar en varm kram till dig

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2011-09-01 21:20:09

Har väl alltid vetat att du är en stönig liten böna....tro inget ANNAT!

Det kommer att hjälpa dig.....tro mig!



Stora kramen från mig

Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-01 23:05:38

Det är bra att inte låta värken styra allt för mycket av ens liv. Kramar om försiktigt

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-02 00:20:23

Jag känner så väl igen mig med värken. Bra dagar så ångar man på allt man bara orkar och kan och vill så gärna ta igen dom dagar man har sina "parantesdagar"..sen kommer surt efter det. Men ändå väl värt det :-).



Hoppas på bra dagar framöver för dig.



Nattkram

Ingrid

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-09-02 06:23:16

Hoppas du fått välförtjänt vila i natt! Och att du drömt snälla drömmar! Om svamp o din fine prins i vita rosor kanske?! Tack för dina goa rader hos mig!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej