engelsson säger....

Publicerad 2011-09-14 09:46:28 i Allmänt,

goder morgon alla fina..nya o gamla bloggläsare..alla ni som ger er till känna får en kram o ni "hemliga" ja man kan undra vilka ni e.. Några ovälkomna läsare har jag ju.. det vet jag..er hade jag gärna med varm hand blockat helt från denna blogg..men vad sjutton..engelsson mår så bra att jag inte orkar bry mig om er längre.. Hej hej på er..må ni få ut något litet positivt av att snoka runt här hos mig..  Om inte annat så har ni ju ytterligare saker att reta er på..det ger ju innehåll i ert liv..o då har ju engelsson varit till nån nytta..
.
.
Ute blåser det fortfarande..björkarna utanför engelssons köksfönster viftar vilt med bladen..blad som fått en touch av höstfärg..lite gulnade e de allt i topparna nu.. Nu kommer hösten snart marscherande..kommer med frostiga morgnar o kristallklar luft..med sprakande färger o lite vemod..ja lite höstsonater sådär som spelar över nejderna.. Prassel av löv som virvlar runt fötterna på engelsson då hon tassar på sina skogstigar.. Lite mysigt e det att åka o köpa nya höstskor o kläder oxå..nu e engelsson ingen klädfantast men i takt med att vikten dalat så har det blivit roligare med kläder..  Så en tripp till shoppingmekkat Kristianstad en helg framöver får det nog bli..
.
.
Idag så blir det återigen en lugn dag..en brasa i öppna spisen o en god bok kan nog vara en vettig plan..engelssons rygg e inte bättre så jag e mer eller mindre tvingad att hålla mig lugn.. Men en liten promenad ska jag försöka mig på i allafall..för helt stilla kan man inte vara med ett diskbråck..det e nåt folk inte fattat märker jag. De får lite ont o bara sätter sig ner..o blir genast värre..men kopplar inte sammanhanget.. Man SKA vila o vara försiktig..men inte sluta röra sig..
.
.
Idag ska engelsson få hjälp att plocka ner två vitrinskåp i köket.. De funkar inte som jag hade tänkt mig så nu ska jag damma av mitt gamla läkarskåp o ersätta vitrinerna med det istället..  Nån som bor nära o vill ha vitrinerna så hojta..annars så far de till röda korset...
.
.
O bara för att jag längtar till skogs så får ni några skogsbilder..
.
.
.
.
Så mina vänner..nu ska engelsson putta fart på dagen..inget kickande idag..bara ett försiktigt puffande..kram på er


Postat av: Tussan

Publicerad 2011-09-14 10:35:56

Du få ta det lugnt och värma dej i den fina gooa brasan i eldstaden ta en bok och ha de gott och skit i de som snoka runt..... Kramizz Syrran...

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2011-09-14 11:31:03

Vilka läckra bilder! Är du också en bokläsare? Har du sett att jag har en bokblogg:

http://sladdertackansbokhorna.blogspot.com/

Postat av: Hebbe

Publicerad 2011-09-14 14:04:51

Hej du,,eftersom du anmält intresse att vara med i utlottningen så får du 1 chans,,ser jag att du länkat så får du dubbel vinstchans..Haé Kram.

Postat av: ginna

Publicerad 2011-09-14 16:56:55

Glöm inte passet om ni ska till Kristianstad

Postat av: eva

Publicerad 2011-09-14 17:10:48

jag tycker det är så skönt att du mår mycket bättre och det är det viktigaste och du har många i ditt liv som älskar dig som du är så skit i dom andra som inte gillar det är bara avis kramis min goa vän/gumma

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-14 23:02:44

Du har så otroligt fina bilder här och snålvattnet nästan rinner när jag tänker på allt gott som du säkert gör av svamparna.



Hösten är mysig när man får vara inomhus och extra mys hos dig med brasan du tänder.



Man vet jag inte vilka som snurrar runt i ens blogg och säkert har man såna som bara snokar också. Men det bjuder vi på :-).



kram

Postat av: MissStorm

Publicerad 2011-09-15 00:07:30

Härliga foton du bjuder på. Nu blev jag sugen på att leta svamp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej