engelsson säger godmorgon..

Publicerad 2011-09-15 06:39:11 i Allmänt,

i detta huset e vi uppe med tuppen de flesta vardagar då vi har ungar som pluggar långt hemifrån o åker buss..
Sambon o jag sitter o dricker påtår vid köksbordet o beundrar vårt verk från igår..  Vi har ju haft en liten köpmansdisk med två vitrinskåp hängande ovanför på en av väggarna .. O nu bytte vi ut den konstellationen mot engelssons älskade läkarskåp som stått på vinden o samlat damm sen vi flyttade in.. O det blev så mycket bättre..
.
.
Ute blåser det..kallt o ruggigt o höstdunkelt.. Vi får se vad dagen bär med sig.. Lite småplock här hemma kan man ju roa sig med..det tar ju liksom aldrig slut det där plocket..konstigt nog..man tycker man borde bli färdig nån gång..men engelsson skulle nog inte ens trivas i nåt helt färdigt o tillrättalagt.. Näää lite kreativt kaos måste jag nog ha..för o inte bli rastlös..en känsla av förändring..projekt o se fram emot..
.
.
Nu rodnar himlen så fint..kanske kan det ändå bli en fin dag..en utedag en svampdag eventuellt.. Ja svampen ja..engelsson har tappat räkningen på hur mycket svamp vi dragit hem hittills..men det e mycket..speciellt trattisar kryllar det av i skogarna just nu..så ut o plocka..
.
.
.
.
Lycka..på hög nivå..all denna svamp ska ner till kompisarna i matkällaren..o sen kommer burk efter burk vandra upp igen under vintern..för o användas i matlagningen..  Visste ni att torkad svamp i köttsoppan ger en fantastisk touch till soppan..
O köttsoppa e just vad engelsson skaputtra ihop idag..hittade en fin bit högrev igår... Så om en stund så ska den få börja dofta ner huset..
Nu tror jag faktiskt att solen så smått börjar kika fram..Jag önskar er en fantastiskt fin dag..kram


Postat av: browneyedgirl

Publicerad 2011-09-15 07:26:47

Hejsan =) Vad skoj att du hittade till mig, nyfiken som jag är tittar jag tillbaka, mysigt du har det, jag kommer absolut tillbaka. Ha en toppen dag nu =)

Postat av: Hebbe

Publicerad 2011-09-15 07:27:23

Mors,,Ja det smakade mycket bra,såsen blev kanon..Men rackarns vad mycket svamp du plockat,det är ju toppen att ha torkad svamp i matlagningen..Haé Kram.

Postat av: paloma

Publicerad 2011-09-15 09:45:48

Goddförmiddag! Här är vi med uppe med tuppen varge morgon! Lillan åker med skolbuss! Den går ju 7:40. mycket som skall fixas innan dess! Vad kul du tittade in igen! Var ett tag sedan! Hoppas du vill titta in igen! :) KRAM

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-09-15 14:01:35

I det här hushållet ignorerar man tuppen ;-)

Är en riktig sjusovare!



Härligt med torkad svamp att njuta av i vinter,

att lägga den i köttsoppan har jag inte testat,

tack för tipset!



Ha en bra fortsättning på dagen!



P.S Du har något att hämta hos mig...

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-09-15 16:45:24

Tack för besök hos mig, så klart jag studsar in här för att kolla. Nä, här bor inga morgonpigga, här är vi nattugglor. Men svamp hittar vi även här i Mälardalens skogar och nu har DU påverkat mig så nu drar jag och hundarna till skogen. Har ju faktist inte ätit kvamp nu sedan i Lördagskväll

Postat av: Lena

Publicerad 2011-09-15 17:07:32

Tack för titten hos mig,och för föklaringen av stenarna jätte snällt och jätteroligt.

Mysig blogg du har. Kikar in fler gånger.

Tack

Lena

Postat av: Sylvia

Publicerad 2011-09-15 18:39:29

Så härligt med den myckna svampen. Måste ut för att försöka upptäcka trattkantarellen. Har jag fattat rätt, lufttorka svampen och sedan fylla i burkar. Tack för en trevlig stund här. Jättefin blogg



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej