Stormigt värre....

Publicerad 2011-09-13 09:30:02 i Allmänt,

utomhus idag..rätt skönt eftersom engelsson nog måste befinna sig i stillhet idag.. Ryggen bråkar..ja diskbråcket i ländryggen hotar att gå upp..  O när diskbråcken talar ..då lysssnar engelsson..väldigt noga..  Det e absolut smartast så..det vet jag av en nästan livslång erfarenhet..mina ryggproblem har jag ju haft sen barnaåren..o diskbråcken började ramla in i tillvaron från de sena tonåren..  Så vi e gamla kompisar..
Ja ute blåser det..inomhus e det mysigt o varmt..en brasa ska vi tända så fort sotarmurrarna varit här på sin årliga kontroll..  Lite överallt ligger det trattisar på tork..o nere i matkällaren ökar samlingen av burkar.. Vi har trattisar för ett par år framåt nu..  Däremot så verkar vartendaste en Karl Johan-svamp ha flyttat över länsgränsen eller nåt..Hur engelsson än letar o ropar så finns de  ingenstans.. Mycket märkligt..förra året fanns de ju i tusental överallt.. En o annan Tegelröd Björksopp har vi hittat o torkat..men inga kallar ..
Blekinge e vackert..sommar..vår..vinter eller höst..
En glad svärson ute i bokskogen
Hans jättefynd..en tegelröd rackare i toppskick..de brukar vara rätt mjuka o oaptitliga när de når den här storleken..men denna var perfekt..o minspelet var som vanligt på plats..en riktig pajas så fort kameran kommer fram..
Trattisar i höstsol...ja så här vacker var dagen igår..idag e det bara regn o rusk
Stinksvamp..som dock inte stank nåt nämnvärt..som tur var..
Trattisar, gulakantareller, svart trumpetsvamp, tegelröd björksopp samt taggsvamp blev det igår...
Nu ska engelsson halta vidare i tillvaron här hemma..ha en bra dag alla fina..var rädda om er...


Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-09-13 11:14:02

Hej! Njuter enormt av dina skogs- och svampfoton, känner en omedelbar samhörighet med henne som fotar, vi har något gemensamt känner jag. Och då pratar jag inte om fotograferingen för där är du hästlängder före! Bokskogar, tänk om...vet inte om jag traskat i någon sådan, kanske på Öland då vi var där härom året? Här är det barrskogar till höger och vänster, bak och fram!

Älgflugor har begränsat mitt liv totalt och jag längtar för tillfället till vinter och snöstormar utan en endaste insekt, en flygande start på sparken och Blinka som springer före....ja, så kan man också drömma...

Kramen, härligt att hjärtat åter bankar som det ska!

Postat av: Hebbe

Publicerad 2011-09-13 11:48:58

Hejsan,tack för ditt besök till min blogg,,du får gärna kika in fler gånger,,,Jag häksade på inne hos dig och blev förtjust i många av dina fina bilder från svampskogen,,Tror jag sätter din blogg på min länklista så jag lätt hittar tillbaka..Haé Kram.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-13 12:15:44

Jätte fina bilder som vanligt. Skulle vara trevligt att promenera i en riktig bokskog någon gång. Faktiskt så finns det en liten bokskog intill Mälaren, inte långt ifrån där vi bodde i sthlm. Dit har jag varit några gånger, men för övrigt har jag nog aldrig besökt en riktig bokskog?



Det är bra att du lyssnar på din kropp, diskbråck låter inte så trevligt. Var rädd om dig, vännen! Kramisar i massor. <3

Postat av: Janne

Publicerad 2011-09-13 12:52:50

Goddag Engelsson och välkommen till min blogg ! Trevligt med lite nytt besök. Jag tycker bloggen du har verkar trevlig och sätter mig som följare och lägger in dig i min blogglista. MVH Janne

Postat av: Stevie

Publicerad 2011-09-19 10:28:48

Den där "Röda" ser ut som en smaskig Frukostbulle uppifrån!

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej