En kall morgon..

Publicerad 2012-04-01 09:19:21 i Allmänt,

mötte engelsson vid sextiden i morse när jag kravlade mig upp ur sängvärmen...  Huuaa vad kallt..termometern visade 8 minusgrader..o enligt termometern så har det varit nästan tio grader som kallast inatt..  Nu undrar ju engelsson hur det står till i alla rabatter o skogsgläntor.. Kan just tro att eländesvädret tagit kål på allt som hade vågat sig upp..
.
.
Ja uscha..hoppas det vänder mot varmare väder fort..så jag o Isabelle kan fortsätta våra promenader..vi var igång så bra..hade börjat göra det till en riktigt bra vana.. När värmen kom så ökade engelssons rörelseförmåga på ett väldigt positivt vis..o det var så skönt att känna hur det liksom lossnade i kroppen..
.
.
Ja o sen har vi dragit igång en omgång med LCHF..o det ger bra resultat..visserligen vet jag inte hur många kilon..batterierna i den digitala vågen e döda o jag tänker medvetet ge tusan i o ersätta dem..  Jag märker på mina kläder att jag minskat i vikt..o nöjer mig med det.. Jag tänker inte falla i fällan o börja tillbe vågen..det e livsfarligt.. Man blir så lätt fixerad vi de där siffrorna på displayen istället för att koncentrera sig på det viktiga..nämligen hur man mår..  Jag mår bra av att äta såhär..jag minskar uppenbarlligen i vikt..o hur många kilon det handlar om kan kvitta fullständigt..  Då slipper jag oxå falla i förtvivlan när det plötsligt visar ett hekto plus..
.
.
Nu går vi ju in i påskveckan..o igår kom maken upp med påsklådan från källaren.. O engelsson upplevde samma glädje som alla tidigare år när alla tuppar o hönor o påskkärringar vecklades upp ur papperet..  Så nu e påskpyntandet igång..o det e så roligt.....
.
.
Nähä..nu ska det bli en påtår kaffe o sen ska jag sy lite..jag önskar er en trevlig söndag på alla vis..kram


Kommentera inlägget här
Publiceras ej