Tisdagslogistik....

Publicerad 2012-12-18 07:00:00 i Allmänt,

ja idag känns det som om jag hade behövt ett antal timmar till på denna dagen..för att få den och räcka till allt jag måste hinna med. Klockan var dock bara sex när jag steg in i duschen denna morgon..så prognosen är ju god.  Nu klockan halvnio ska jag frukostfika med goda vänner..sen ska jag hinna storhandla...sen upp till brorsan o fixa färdigt med julgardiner och adventsljustakar..sen ska jag göra julgodis med döttar och barnbarn,,
.
.
Vilken attans tur att man sovit gott inatt..så att kroppen är med på noterna..ikväll lär den ju vara ordentigt förbannad på mig ..men den diskussionen tar vi då.  Annars är jag attan så nöjd med att julastressen helt håller sig borta. Jag känner inget behov av att tokstäda eller pynta överallt..jag plockar fram mina favoritsaker i lugn takt under hela december..donar lite med blommor och mossarrangemang..bakar när ..om o vad jag har lust med.. Det är befriande att ha kommit därhän i livet att man inte behöver ha pyntat o fejat överallt för att det ska bli jul...
 
Såhär ser det ut ovanpå skänken på trappavsatsen mellan lägenheterna i huset..ett tomtelandskap för att skapa stämning och glädja barnbarnen..
Pärlanlyktor från Rejmyre,kanna av Signe Persson-Melin och tallrikar från Gullaskruf i fönstret en Apollo-lykta av Nanny Still..engelssons retrointresse har inte minskat som ni ser,,
Mina vackra rosor som maken köpte till vår bröllopsdag..
Vår älskade öppna spis..hur härligt är det inte o få tända en bra en kulen kväll..vi njuter i fulla drag av den..
Nu är klockan strac sju..kanske dax att väcka maken med lite nybryggt kaffe..  Ha en fin dag där ute överallt i landet..kram på er..


Postat av: Janne

Publicerad 2012-12-18 23:12:30

Nä men dra på kastrullerna är det inte Engelsson som dyker opp som tomten ur säcken. Byt till Blogger/Blogspot då kan du lägga in mycket kul. ha en fin Jul !

Postat av: Janne

Publicerad 2012-12-20 08:43:22

Vi Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År !

MVH Janne o Lilly !

Postat av: eva

Publicerad 2012-12-23 07:54:31

Hej Gumman min tassade in på din sida och vill önska er alla en riktigt God-Jul och Gott Nytt kramiz

Postat av: Janne

Publicerad 2012-12-27 07:44:09

Här har julen varit lugn och stillsam. Snön håller på att smälta bort då det är mildväder och har regnat. Ha det bra !

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2012-12-31 11:20:52

Gott Nytt År!

Postat av: Janne

Publicerad 2013-01-02 07:46:05

Skönt att helgerna är förbi så man kan fortsätta mot våren och värmen. Lilly har börjat jobba idag igen. Ha det bra !

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-02-04 23:18:07

Hei! Toivottavasti sulla on kaikki hyvin ja uusi vuosi on lähtenyt mukavasti menemään! Itte oon täällä taas kahden vuoden paussin jälkeen!
Terkuin Sirpa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej