Babylycka, snö o lugna...

Publicerad 2012-01-23 21:05:57 i Allmänt,

stillsamma dagar har tillvaron bestått av på sistone..  Lilla Zelda fick komma hem med mamma o pappa i lördags allaredan..  Zac var salig av lycka..o vi andra oxå..engelsson drog en hemlig suck av lättnad när hon såg bilen med sina kära svänga in genom porten.. I det hemskaste av snöväder for de hem från BB.  Ja huua vad det har snöat o yrt..o snön ligger kvar..så vi kan väl säga att vintern har kommit till Blekinge..
.
Ja nu har vi bebismys i huset..en bedårande liten docka e det..liten o näpen o alldeles perfekt.. Hon sover o äter om vartannat o ligger väldigt gärna o myser i någons famn..o famnar har hon ju o välja på i huset.. Pappa Totte o Zac kommer o vara hemma från jobb o förskola i hela två veckor för o lära känna lilla sessan ordentligt... O för mummi e det ju svårt att hålla borta förstås..jag hade ju förstås helst suttit med lillan i famnen jämt
.
.
Ja huset e väldigt stillsamt just nu..tempot har avstannat till Zeldas nivå..o det tycker jag e väldigt skönt..den nivån passar även mig väldigt bra..
.
Just nu brinner det i öppna spisen--vi har haft mysfika med våfflor grädde o frukt..engelsson har en kopp kaffe inom räckhålll...livet e gott
.
.
Imorgon hoppas jag på lite lindrigare värk i axlar o armar..jag har en massa jag skulle vilja sy nämligen..jag o maken hittade en toppenbra tygaffär i veckan..o fyndade tyger till köket..
Färgerna e mer äppelgröna i verkligheten..bilden luras lite..av detta skalll det bli gardiner o sofföverdrag o kuddar o dukar till vår lilla matplats..
Men nu ska engelsson dricka sitt kaffe..o önskar er godnatt..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-01-24 00:58:23

Vilken lycka! :) Ha det så underbart med hela din familj. Förstår att du njuter av babylyckan. :)



Kramisar i massor

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-01-24 09:14:21

Ser med spänning fram på några härliga köksbilder efter makeovern!!

Postat av: Svenne

Publicerad 2012-01-24 20:37:43

Är lite avundsjuk på dig Engelsson... Vi har ingen snö här. Det kom kanske 1-2 mm som försvann av regnet dagen efter

Postat av: Janne

Publicerad 2012-01-26 06:53:29

Hej! Fina färgrika bilder du visar. ja det är trevligt när brn och släkt kommer på besök. Ha en fin dag !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej