Brrrrr..det blev kallt..

Publicerad 2012-01-14 08:30:45 i Allmänt,

ja kan det vara vintern som kom nu... För hittills har det ju inte varit nån vinter direkt..mest som en lång lång höst har vi haft..  Ingen snö att tala om o i engelssons trädgård blommar vivorna..  gräsmattorna grönskar o det känns som om allt legat i startgroparna inför våren..  Men nu så kom då kylan..så kanske blir det nu vinter då..  Ja denna underliga vinter e inte lätt att begripa sig på..  engelsson kan ju tycka att det inte e helt nödvändigt med vinter alls..den kan vi hoppa över o få vår direkt..
.
.
Annars händer här inga direkta märkvärdigheter...maken o jag travar runt i vårt..ungarna går i skolan..Zac i förskola..svärsonen jobbar o äldsta dottern ska snart bli mamma..ja  nu e det inte många dagar kvar..engelsson längtar.. Säng o skötbord o vagn e fixat..sängkläder o kläder likaså..allt e ordnat o klart inför vår lilla prinsessas ankomst..
.
..
Idag ska maken o jag på loppis..när han vaknar vill säga..han sover så gott att jag inte vill väcka honom..han kan behöva en sovmorgon.. engelsson däremot har haft lite svårt med sömnen på sistone..sover dåligt gör jag o orken blir ju därefter..man gör inte många knop på dagarna när man inte får tillräckligt med sömn.. Värken har varit jobbig de sista månaderna..stelheten i alla leder har ökat på ett oroväckande sätt.. Jag försöker intala mig att det beror på väder o vind..o att våren kommer med sina milda vindar o blåser bort värk o elände..men just nu e det inget vidare roligt o vara engelsson..
.
.
Nå nog med pip o gnäll..det blir väl bättre..  Nu ska jag gå o pussa på min man..   Ha en bra dag alla..kram..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-01-14 14:50:35

Härligt inlägg! Håller med till fullo om den konstiga vintern som inte blev vinter och lika gärna övergå till vår snarast.



Dessa krämpor! Jag tänker som du, bara solen börjar värma så mjuknar de nog?



Spännande med den lilla prinsessan som är i antågande. Blir lite avundsjuk... ;)



Ha en härlig helg, vännen!

Massor av kramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej