Inställd sommar

Publicerad 2012-06-26 10:25:16 i Allmänt,

Juni är inställt pga tekniska problem, vi sänder därför repris på februari tills vi löst problemet.
Pressmeddelande från skitväder.se Ja så är det nog..det börjar kännas som om Juni aldrig riktigt blev till nån juni..kanske en september..eller oktober. O nu har jag bitit ihop så¨det gnisslat om mig..jag har mumlat mantran som det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder så det snurrar i huvet.. Men det hjälper då inte ett dugg..jag är skitsur på det här vädret..så är det..
Varenda dag så kommer det minst en regnskur..de soliga dagarna i juni är lätträknade..o värmen den har visst blåst bort nånstans.. Inget växer..vare sig bär eller svamp eller nåt annat..inte ens ogräset ids anstränga sig..o då är det baske mig illa. Så juni kan vi alltså räkna bort helt..så nu får vi sikta in oss på juli..som ni ser så är jag ändå smått optimistisk..ja det måste man ju vara.. I juni kommer nog sommaren..det tror vi på.. Ja här har då inte hänt så mycket..en väldigt efterlängtad släkting på sverigebesök har vi haft här..o det har ju lättat upp tillvaron nåt enormt.. Så underbart att få träffas o sitta och prata på riktigt,,,inte bara över nätet..


Lilla Zelda ska döpas..
Det blir en efterlängtad tillställning med släkt och vänner och vår lilla prinsessa i huvudrollen...tårtor är beställda lokal fixad..dopklänningen är hemma..ja allt småplock som dukar o sånt är ordnat. Så nu ska vi bara njuta av den dagen som kommer att bli ett fint minne för oss alla..

.
.
.
Här får ni en liten glimt av sessans dopklänning..ljuvliga unge..så söt hon var i den..
 
 
Förutom dopplanering och släktbesök så har vi inte mycket vettigt gjort..de sedvanliga kaffebesöken har vi ju såklart haft..o midsommmar hade vi besök varje dag av de tre..så då var det ruljangs..en rolig midsommar med familj släkt o vänner..o massor av god mat..precis som det ska vara.. 
.
.
Igår var jag och maken i Karlshamn och lämnade papper igen..till försäkringskassan..för vilken gång i ordningen vet jag icke..de är omättliga de jäklarna..mer o mer o mer o mer papper glufsar de i sig..  Efter det så åkte vi ner till Näsviken och fotograferade fåglar..
 
Svanungar..ljuvliga små dunbollar
Mås av något slag..den jazzade runt på lyktstolpen..
 
 
 
 


Postat av: ingrid

Publicerad 2012-06-27 09:39:17

Skitväder är det här med. Behöver inte 30+ men över 18 hade så gärna dugt! Blir ju inte bättre med värken heller i detta väder.
Försöker bara vila och göra sådant jag vill/orkar men tar på humöret. Imorgon är det däremot fullt upp med läkarbesök, mer röntgen och sjukgymnastik (få hem en Tens) Så då lär den dagen gå.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-06-27 12:07:50

Man kan ju inte göra mycket åt vädereländet, så det är väl bara att lägga den här månaden bakom sig och hoppas att nästa blir bättre. Vad trevligt med dop! Jag ser ju bara de små fossingarna på bilden, men det räcker för att förstå hur fin eran lilla sessa kommer vara på sin dopdag.

Otroligt vackra fågel foton, så att man ser minsta lilla fjäderfjun. Ingen dålig kamera du har. lite avundsjuk blir jag nog allt. ;) Det är ju tur att du delar med dig av dina alster. Inte ens med en annan kamera skulle jag kunna göra det bättre och dina fina motiven gör ju sitt till också. och det krävs ett visst fotoöga för att kunna upptäcka dem och det har du verkligen. :)

Många kramisar!♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej