Solen skiner

Publicerad 2012-06-29 08:54:13 i Allmänt,

två dagar i rad har dagen börjat med sol..hur underbart.. Imorgon döper vi lilla Zelda Aurora Amira..släkt och vänner ca 60 stycken sådana dyker upp.. Vi ska samlas allihop och se vår lilla prinsessa få sina namn.. Sen ska vi fika, två trevåningstårtor är beställda..jag är så nyfiken på hur de kommer att se ut..en väldigt duktig tjej från trakten som ska göra dem åt oss.. Kaffe bullar och kakor är fixat så att det räcker åt alla..svärsonens superduktiga pappa har bakat kanelbullar i flera omgångar som nu ligger i frysen.. På kvällen så har vi sen en grillfest för de närmaste..vilket visade sig vara en himla många det..så vi har detaljplanerat trädgården så att alla ska få plats.. Det ska bli roligt att se trädgården vimla av barn o vuxna..nära och kära..älskade människor att snubbla på överallt..kan man ha det bättre..
 
.
.
Efter dopet ligger hela sommaren framför oss..bara en massa möjligheter..en tripp till Hanö har vi bestämt redan..med mig o maken Michelle svärson och Zac..  Isabelle var inte så road..hon umgås hellre med pojkvännen..och Petra och Zelda stannar oxå hemma..  Men vi andra ser fram emot detta..jag har aldrig varit ute på Hanö..en ö med mycket historia..dit man kommer med båt..o där bilar är bannlysta..  Vi ska vandra runt, ha en skattjakt för Zac..som han inget vet om så schhhh  Vi ska äta gott o se alla spännande ställen som finns på ön. Även Ivö ska få ett besök i sommar..dit ska Zac få komma o leta fossiler..Kjugekull står oxå på programmet vad gäller den lille mannen.. Vi får agera lite rolighetsministrar åt vår lille prins i sommar..mamma och pappa har fullt upp med lillasyster..men det har vi inget emot..
.
.
Och överallt ska min älskade kamera med..jag måste erkänna att det blir bara roligare och roligare detta med fotografering..nu har jag vant mig vid min nya systemkamera..jag är fortfarande lika lycklig över den som när jag köpte den.. Fotograferandet har ju alltid varit en del av mitt liv..jag ledsnar aldrig..o hur skulle jag kunna det..världen kryllar av motiv..massor av spännande människor att porträttera..alla dessa blommor som lockar..vyer städer o små kryp..ja det tar ju aldrig slut..
 
Igår lekte jag lite i ett bildprogram..det var kul..så det kommer jag att göra om..här två bilder som jag roade mig med..
Nu väntar frukostfix..kaffekokning och så..ha en fin dag mina vänner..kram på er..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-06-29 11:44:47

Ni kickar verkligen igång sommaren med ett storslaget dop. Hoppas allt går enligt planeran och att vädret är på er sida. För så mycket till sommar har det ju inte varit ännu, så nu hoppas vi på att Juli lever upp till att vara en äkta sommarmånad. :)

Dina foton är som vanligt utmärkta och nu även roliga. Jo, det finns en hel del roliga fotoprogram att leka med. Har du inte redan testat detta, så tycker jag du ska kika på det? Det är gratis och ingen nedladdning krävs. :) http://www.befunky.com//photoApps.php/#

Ha en fortsatt härlig dag och en underbar helg.
Kramisar!♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej