Hehej alla fina..

Publicerad 2012-03-20 14:21:24 i Allmänt,

hur har ni det..här i byn så vaknade vi till en aningen kylslagen grådaskig dag.. Lite smådugg har det kommit o våren känns långt långt borta just nu.. Vi har källaren full med vvs o elgubbar som installerar nya pannan.. Så för tillfället så e vi utan värme i huset o bägge eldstäderna går för fullt..  Michelle sitter o kurar framför öppna spisen här uppe o därnere håller sig Zac gärna nära braskaminen..  Men just nu kom maken o sade att de håller på att fylla upp systemet nu med vatten så att snart så ska det bli varmt igen..  Ska bli skönt merd en ny panna..den gamla var väldans trött o seg nu på slutet..så den hade nog inte orkat mycket längre..
.
.
Vi har inte gjort speciellt mycket denna helgen som var,.mest varit hemma..  En liten utflykt gjorde vi i fredags maken o jag..till Karlshamn o inhandlade mer stickringar o garn.. Tyvärr hade de bara små ringar o inte de fyrpacken med stora ringar som jag var på jakt efter..  Ni som undrat vad det e för ringar som engelsson pratar om så heter de Knitting Looms på engelska..det finns massor av filmer på Youtube om dessa ringa o hur man använder dem..  Jag har ju stickat massor förr om åren..speciellt när mina äldsta var små..men med åren har värk o stelhet effektivt satt stopp för det..  För några år sedan så lyckades jag sticka med rundstickor men nu kan jag inte ens det längre.. Därför e jag så lycklig över att jag hittat dessa ringar..för med dem kan jag sticka o sticka o sticka utan att få det minsta ont..underbart..
.
I Karlshamn så åkte vi till Näsviken o fotade o fikade..massor av fåglar hade samlats runt viken..
.
.
.
.
.
.
På vägen hem från Karlshamn så gjorde vi en avstickare över Mörrum o Elleholm.. När vi kom körande på en av små¨vägarna så dök Mörrums massafabrik upp ur dimman.. Det var jag ju tvungen o fota..o sen har jag lekt med bilderna i ett bildprogram..
.
.
.
.
Lite småkusliga bilder blev det..
.
.
Sen åkte vi till Elleholms badplats..o där fotade vi en hel massa..
.
Det glittrade över havet..
.
.
En otroligt maffig ek..
Men nu sätter värken stopp för detta inlägget..jag önskar er en riktigt bra tisdag..kram på er..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-03-20 16:54:55

Härliga bilder! :) Vilken tur att ni har möjlighet att elda när den andra värmen är av stängd.



Jag ska ta och kika på YouTube om dessa stickringar du använder dig utav. Kanske något även för mig, som tycker jag får ont av vanliga stickor.



Kramis! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej