Kväll..fredagskväll

Publicerad 2012-05-04 20:31:34 i Allmänt,

så skönt.. Nu har vi ju inte haft annat än helg på sistone. Valborg och första Maj ett par dagar emellan o sen fredag igen..  Skönt och vilsamt har det varit hemma hos oss..  Inte många knop har det tuffat på i..men behöver det göra det..nee Igår hade vi en trädgårdsdag..o rensade och fick undan en massa..en vän var här o hjälpte oss..o han som orkade kratta tog den biten o det blev så fint..allt som vintern skräpat med är nu borta och bara lite rabatter som behöver rensas kvarstår. I morgon skulle jag vilja fara till nån plantskola..funderar på en vid Oppmannasjön i Skåne..en väldigt bra plantskola med enormt urval och humana priser..  Vi har ett träd som vi måste ta beslut om vi ska låta växa upp eller ta bort..jag personligen tar nog bort det o ersätter med ett fruktträd..så jag vill kika på sk familjeträn..med flera äppelsorter ympade på samma stam. Sen vill jag utöka mitt innehav av anemoner..jag har tuvsippa mosippa o nån till..Anemoner är definitivt mina favoriter..från vitsippan via blåsippan till de mer exotiska varianterna.. Sen så ligger ju plantskolan i ett fantastiskt område..där e så vackert nu när fruktträden sakta börjar blomma..så min kamera lär få jobba.. Att det sen ligger ett par loppisar längs vägen..ja det är ju bara ett plus..
.
.
Lite funderingar har jag haft de senaste dagarna..ledsamma sådana.. Jag har vänner i min omedelbara närhet som håller på och bryter upp..de kommer att flytta isär.. Jag blir alltid helt ställd i sådana här situationer.. Vad säger man..vad gör man..hur ska man trösta.. Nej trösta kan man inte..de flesta separationer är oerhört jobbiga..på många plan..känslor som går överstyr åt alla håll..gråt och ilska. Ja huua...man känner sig hjälplös..och ledsen
.
.
Idag har maken och jag gjort en liten utflykt till Karlshamn..inhandlat helgmat och en studsmatta modell större.. Det blev populärt hos ätteläggen..ja kanske inte maten så mycket..men mattan..
På hemvägen så tog vi en liten omväg genom småbyarna..vägen gick bitvis inne i underbara bokskogsområden..så vi stannade till o plockade fram kamerorna..
Makens bild
.
Makens bild,,långt därnere skymtar kabbelekor
.
Nu har bokarna börjat slå ut på allvar..
.
Här var det rast i bregottfabriken...så rofyllt
.
En endaste myra såg jag..så vi samtalade en stund..
O nu säger jag godnatt..nu gäller soffhörnet o kanske en film..ha en bra helg alla..kram på er..


Postat av: Svenne

Publicerad 2012-05-06 09:45:31

Ja du Heidi. Det enda man kan göra i en sådan situation är att stötta, lyssna och finnas där, en axel att gråta ut mot i värsta fall.



Vad man inte skall göra är att lägga sig i, då saker och ting ganska snabbt kan bli värre än de redan är, och man rent av kan förlora vännen i slutändan.



Än värre är det om det finns barn med i bilden då dessa kommer i kläm, oavsätt vad föräldrarna än säger så kommer barnen i kläm.



Nåja, nu till lite roligare grejer..



Sista bilden på rödmyran var fantastisk.. Även om rödmyror inte är min favoritinsekt (blivit biten för många gånger antar jag)så fångar du den jättefint. Vågar jag fråga vad du har för systemkamera?

Postat av: engelsson

Publicerad 2012-05-06 11:27:17

Svenne..till min glädje verkar de reda ut sina problem..o det har de gjort på egen hand..för precis som du säger..man ska hålla sig neutral.. Denna bilden är tagen med en rätt enkel kamera en Olympus..den har dock ett hyfsat macro..

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-05-06 13:12:31

Vilka foton du tagit!! Helt underbara, lyckats med att få t.o.m en myra att se fantastisk ut, fniss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej