Sommaren är kommen..

Publicerad 2012-05-21 09:19:17 i Allmänt,

ja nu är sommaren här.  Lite sen kanske..men ack så välkommen..  Sen tänker ni högre upp i landet ja så känns det för oss sörlänningar.  Sen så lyckades ju våren snubbla bort sig på vägen o uteblev helt i år...  Den saknar jag faktiskt..vi brukar ha en lång skön vår här i Blekinge..men av det blev det så gott som intet i år..
.
Vi har haft en skön långehelg..  Farit på storloppis och haft gäst här hemma..ätit gott pratat gamla minnen och ätit lite till. Sen har jag planterat lite både på balkong och ute i landen, släktforskat och förundrats över mina fantastiska anfäder..  Jobbat på med mina negativ--hittat så många människor händelser och minnen igen...
.
Alla dessa människor som passerat revy i mitt liv..en sån mosaik av karaktärer..en massa människoöden..  Vissa minnen är smärtsammare..det är av dem vi mist.. Bland mina negativ döljer sig så många historier..så många glada ting..men även mycket sorg. Det helar och det river att gå igenom denna skattkammare....men mest helar det nog.. För mycket hade jag förträngt..bl a en ung människa som blev mördad på det grymmaste sätt..en ung man som valde att ta sitt liv..en annan som krockade med sin moped och avled..en vän min tvillingsjäl under över trettio år som plötsligt avled av en hemsk sjukdom.. Alla dessa minnen har brytit minnets yta och finns nu med mig.. Och nu är jag redo för dem..så det var kanske dags nu..för allt detta..  Ni ska vila i frid mina kära..nu minns jag er igen..  Jag lägger inte ut några bilder på dem... Det är för privat och inget för alla ögon..
.
.
Nu ska jag iväg..hem till lillsyrran o fika..ha en bra dag..kram


Postat av: Vicke

Publicerad 2012-05-22 09:41:54

ja, nu är det bara att njuta av värmen, ha en fin dag nu

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-05-22 11:33:01

Oj, vad mycket du har att stå i!? Själv har jag fastnat vid datorn i flera dagars tid och försökt lära mig hur man fixar vissa saker. Det är ju jätte kul, men väldigt tidskrävande. Mitt stackars hem har fått bli lidande, då jag knappt hinner med de allra nödvändigaste, så idag SKA snabeldraken fram! Fint väder eller inte, det hjälps inte...



Ha en fin försommar dag!

Kramis!♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej