Walk down memory lane..

Publicerad 2012-05-10 20:02:42 i Allmänt,

,ja herredumilde så roligt jag har haft..  Jag är själaglad att det spöregnade o ruskade o bar sig åt idag..  För jag hade då rakt inte haft tid över för nåt trädgårdsarbete idag inte..nee minsann.. Jag har frossat i gamla foton mest hela dagen.. Den där scannern var så lätt att manövrera att även jag som är känt oteknisk klarade det galant..  Jag gjorde en djupdykning ner bland alla gamla negativ o hittade minnen..massor av minnen..säckavis med minnen.. Har ni inte inhandlat en dylik mackapär så ge er iväg i morgon dag o gör så..
På åttiotalet så tillbringade jag och min dåvarande sambo ett par somrar i Spanien..hans bror bodde och arbetade där nere.. Så vi åkte motorcykel ner igenom Europa..ett äventyr bara det.....
Men jag tänkte visa er några bilder som jag faktiskt inte själv sett förrän idag..det är en rulle svartvita bilder som aldrig kom längre än till negativstadiet..
.
,
,
,
.
.
,
.
.
Vilka minnen..och så roligt att hitta dessa små minnesgömmor..
.
Nu ska jag kika vidare..ha en bra kväll


Postat av: Vicke

Publicerad 2012-05-10 20:31:36

det var fina svart/vita bilder, och bilder är ett bra hjälpmedel för minnet, ha en fin kväll nu

Postat av: Gilla

Publicerad 2012-05-10 20:55:54

Jag har också möjlighet att scanna mina bilder och har scannat alla våra fotoalbum. Men jag kan inte göra nåt av min diabilder eller negativ. Så jisses så avundsjuk jag är på dej, som har möjligheten till det.



Sv: Så kul att du gillade mina Visbybilder. De är faktiskt scannade också. När jag var där hade jag ingen digitalkamera.



Hoppas att resten av din dag också blir fin.



Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-05-10 23:01:36

Jätte härliga svartvita foton! Och söt som bara den... :) Du har ju en förmåga att hålla dig mer bakom kameran än framför den.



Natt natti!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2012-05-11 05:47:21

Ung o vacker!! Härligt med trevliga minnen!

Jag läste att du ofta är på en viss sida på FB...jag är också på en sån sida och minns....

Jisses vad det blommar hos dig! Våren är sen här uppe...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2012-05-11 06:25:57

Hej på dej! Vad kul att du lämnade några rader i min blogg igår. :-)



Och det här var också kul - nu vill jag också ha en sån där mackapär!? :-D



Postat av: Gunnar

Publicerad 2012-05-11 07:35:12

Spännande att hitta gamla foton som man inte har sett förut. Känner du igen alla motiv? Kommer ihåg dom?

Postat av: Janne

Publicerad 2012-05-11 08:21:14

Hej! kan den söta flickan på bilderna vara Engelsson själv undrar henriksson och Nielsen ?? Ha en fin dag !

Postat av: eva

Publicerad 2012-05-11 08:27:09

Hej Gumman Bra att du fick tag i en scannern och nu vet jag vart jag ska komma om jag vill ha hjälp med bilder fniss och det är grått och trist väder idag så jag kan nog tänka mig vad du gör idag ha en bra dag kramis

Postat av: Svenne

Publicerad 2012-05-11 12:03:00

Wow! Du var ju en riktig snygging på den tiden!

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2012-05-11 14:07:53

Tack för tipset om scanner på Netto! Får se om jag kan ta mej till en sån butik i helgen - och hoppas att mojängen finns! Inte alltid de har sina erbjudanden hemma, har jag märkt ibland... Men OM så ligger nog ett inköp mycket nära till hands! :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej