Bakar munkar

Publicerad 2013-05-09 08:55:41 i Allmänt,

jaa hahaha klockan sju satte jag degen..o nu är de sista strax klara.. 
.
.
Yngsta dottern bad så innerligt igårkväll så vad gör man inte för de små liven.. Eftersom maken och jag ska iväg på loppis halvelva så var det bara o ställa klockan på sju och börja veva munkdeg.. 
.
Men vet ni vad..nu sitter de i köket..maken och dottern och svärsonen och yngsta barnbarnet o har munkfrukost..så det var värt att stiga upp.. Glatt pladder och mumsande hörs därifrån..nu ska engelsson också ta sig en minut.. hahhha o där kom Zac också..jag hör bara ett munkar det luktar MUNKAR här från trappan..så nu har även han parkerat sig..
Ha en bra dag allihop..kram på er


Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-09 09:18:32

Vad du kan!! De ser mumsiga ut! jag har inte ens tänkt tanken på att man kan baka såna själv, men jag kan ju i och för sej knappt fixa de enklaste bakverken på egen hand så... <:-) Ska alltid mickla med recepten fast att jag mycket väl vet att man absolut INTE ska göra det... Host!! <:-I

Det är loppis i Osby idag, och jag funderar på om jag ska åka dit... :-)

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-09 09:29:53

Svar: Då får vi se om vi råkar i luven på varann om en sak på loppisen som vi båda vill ha!! ;-) Dock har jag fortfarande inte bestämt mej för om jag ska eller inte ska bege mej dit... Kanske! :-)

Svar: Haha..det löser vi nog.. Tyvärr är det lite hetsigt där,,folk springer som tokar..alla utom jag..haha
engelsson

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-09 13:39:45

Lycka till på loppisen, får nöja mig med ett knäckebröd, jag.... ;-)

Postat av: Anna och en röd stol

Publicerad 2013-05-09 20:36:00

Mums med munkar :))) Hoppas du hittade något kul på loppisen / Anna

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-09 20:55:24

Jag tog mej en sväng till loppisen, men tycker det mest var skit där... :-I IFK är så tråkiga som tar inträde också - man tappar ju lixom köplusten redan vid enrén. Hittade du nåt du ville ha??

Bakluckeloppis i Älmhult i morgon förmiddag - den är kanske roligare!? :-D

Ha det fint!!!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-10 11:16:09

Hej! Ååå munkar!!! Et var länge sen! Min mamma gjorde alltid munkar, doftade gott och de va såååå goa!! Saknar!
Önskar dig en mysig fredag!
Haliterkuin Sirpa♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej