Nu regnar det allt här

Publicerad 2013-05-19 10:39:00 i Allmänt,

i Blekinge. Skönt med lite andrum från värmen..så fantastiskt härligt att sommaren kommit men vädret får gärna variera mellan sol och regn, då mår engelsson bäst.  Idag styr vi kosan mot Ronneby för att hälsa på makens syster och svåger. Vi hade funderat på att bevista brunnsparken med den stora söndagsloppisen, men regnet avskräcker oss lite. Vi var ju på loppis igår och jag lovade visa upp fynd..så här kommer de... 
 
Detta hittade maken på Lions loppis i Sölvesborg..18 delar Smide för en femma styck och allt i mint condition, inte en skråma, inte en endaste nagg. Jag var nästan lipfärdig av lycka. Sånt här händer inte. Smide är tillverkat av Uppsala Ekeby Gefle mellan åren  66-74 och dekoren är väl Helmer Ringström..
.
.
.
Här är hela fyndkorgen minus tygerna. Den fina krukan med blå blommor är Gefle och den ska jag ha en blomma i tänkte jag.. Den lilla minihunden är tillverkad av Wade, ett engelskt företag och tillhör deras Disneyserie. En duk och fina servetter från finska Finlayson i originalkartong.. Vasen i keramik köpte jag åt Michelle, min yngsta som tycker mycket om keramik..där får jag forska kring ursprunget. Saltkvarnen är Sea Björn Ramel. Barnporslinet är tyskt Kahla.
.
Eftersom vi tror på att gammalt fint retroporslin ska användas och inte bli hyllvärmare så åkte Gefleporslinet fram till grillkvällen..



Sen till frukost,,,,
Nog smakar allt bättre serverat ur porslin man tycker om..
Nehe..nu ska vi strax åka..ha en bra söndag...kram 


Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-19 14:41:40

Men duuu, vilken lycka med era fynd, för detta är verkligen fyyyyynd!!!!!! Underbart, måste jag säga :-)

Postat av: Janne

Publicerad 2013-05-19 20:45:14

Det har varit väldigt kvalmigt och åskluft här både i går och idag. Nu är det lite svalare och mulet med regn. Ha det bra !

Postat av: Cicki

Publicerad 2013-05-19 21:21:00

Fantastiska fynd. Vi funderar på att vara med på en bakluckeloppis i sommar. Göra två flugor på smällen, så att säga. Sälja en massa utrensat och samtidigt göra nya egna fynd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej