och regnet det bara öser ner...

Publicerad 2013-05-14 10:29:16 i Allmänt,

men det är rätt skönt..så kan man slå av lite på takten.  Nu kan jag inte ut o böka i rabatterna så då blir det tid till annat.  Idag ska symaskinen fram..projekten hopar sig och högen börjar bli stor. Ska klippa ut några klänningar till Zelda och sy några påslakan ..om jag orkar sy ihop klänningarna återstår att se..
.
.
.
Lite slak i sinnet fortfarande efter mina telefonbataljer igår..men segerns sötma finns där ännu.  Jag har behövt tuffa till mig och nu har det tydligen skett.. Man vinner inget på att nicka och vara medgörlig..tvärtom..då blir man lovligt byte för allsköns jobbigt folk..myndigheterna ska vi inte prata om...de är experter på att köra över en.. 
.
.
Idag får vi kärt främmande..svägerskan med man kommer, det ser vi fram emot. Ska se om vi kanske hinner baka lite...vallmobullar kanske..annars finns det köpebröd i butikerna,  Men nu ropar bestyren här hemma..skulle bara kika in o önska er en trevlig tisdag...


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-14 10:59:18

Hej! Ja, här blir det väl inte heller nån utegång idag...regnar inre, halvsoligt.....men jag är SÅ förkylt att det gör mig nästan arg!
Hah, att prata med myndigheterna, ibland mycket kämpigt:)
Trevligt med besök!
Har en fin tisdag du med!
Kram Sirpa♥

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-14 20:05:59

Här kom det inte mer än några lätta skurar - det blev väl knappt ens blött på marken. Synd på ett vis, för det behöver så innerligt väl komma regn för grödornas skull - samtidigt är det ju rätt skönt att slippa tråkväder! <:-)

Jag hade lite sömnadsprojekt på gång för ett tag sen, men jag vet inte vad som hände... När maskinen väl kom fram så bara försvann allt vad inspiration heter!? :-I Kan bero på att jag inte är så värst bra på att sy - men övar man inte så lär man inte heller bli ett dugg bättre. Så jag får väl på´t igen vart det lider! :-)

Postat av: Cicki

Publicerad 2013-05-14 20:08:23

Har man ett funktionshindrat barn lär man sig att tampas med myndigheter. Något som jag sedan hade hjälp av när jag skulle dra min egen kamp och så småningom sambons kamp.

Segerns sötma kan man leva länge på....:-)

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-14 20:37:09

Halloi! Tack för din snälla hälsning! Önskar dig en skön kväll och en fin onsdag!
Kram Sirpa♥
ESC ikväll?

Postat av: Janne

Publicerad 2013-05-14 22:14:46

Här har det regnat och kommit ca 7 mm regn under natten. Ta fram paraplyt Engelsson men glöm inte att fälla opp det. Ha det bra !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej